Számlázási szabályok 2016-tól

Határozott idejű elszámolások számlázási szabályai 2016.01.01.-től

Határozott idejű elszámolás azt jelenti, hogy a felek a teljesítéseikről időszakonként számolnak el, pl: bérbeadás, átalánydíjas szolgáltatások, havi rendszerességgel ismétlődő szolgáltatások. Ezek számlázási szabályai 2016. január 1.-től megváltoztak, a teljesítés áfa- beli megítélése szempontjából:

  1. A számla kelte és a fizetési határidő megelőzi a teljesítési időszak végét, akkor a teljesítés időpontja a számla kelte.
  2. A fizetési határidő későbbi, mint a teljesítési időszak vége, akkor a teljesítés időpontja a fizetési határidő, amennyiben az nem haladja meg az időszak végétől számított 60 napot.
  3. Ha a fizetési határidő meghaladja a teljesítési időszak végétől számított 60. napot, akkor a teljesítés időpontja a 60. nap.

Természetesen a számlán fel kell tüntetni azt az időszakot is, amelyre a számlázás vonatkozik: Pl: január hó, vagy I. negyedév, vagy I.f.év, stb. esetleg 01.01.-től 03.31.-ig

(Konkrét példákat bejelentkezés után az ügyfélmenüpont alatt a dokumentumok között találja meg.)